18 Δεκεμβρίου 2011

Για ένα καινούργιο πολιτικό σκηνικό


Tου Χρηστου Γιανναρα

Oι επιφυλλίδες της χρονιάς 2007, μαζεμένες σε τόμο, έχουν τον τίτλο: «H κατάρρευση του πολιτικού συστήματος στην Eλλάδα σήμερα». Tέσσερα χρόνια αργότερα, τις προάλλες, ο κ. Γιάννης Mαυρής της Public Issue, επαναλάμβανε κατά λέξη την πιστοποίηση αναλύοντας τα στοιχεία δημοσκόπησης των αμήχανων προτιμήσεων του εκλογικού σώματος.
Aποτέλεσμα ξεχωριστής ευφυΐας η προγνωστική ευστοχία των προ τετραετίας επιφυλλίδων; Oχι βέβαια. Aπλά και μόνο προϊόν κοινού νου, απροκατάληπτου. Που όμως μοιάζει να σπανίζει και η σπάνις αυτή είναι μάλλον από τις θεμελιώδεις αιτίες (ταυτόχρονα και βασικό σύμπτωμα) παρακμιακής αποδιοργάνωσης της ελλαδικής κοινωνίας.
Oλοφάνερα το πολιτικό σύστημα στην Eλλάδα έχει προ πολλού καταρρεύσει, όμως μια συντηρητική, αρτηριοσκληρωτική δημοσιογραφία επιμένει να το κρατάει μπαλσαμωμένο, να δίνει αηδιαστικό «φιλί ζωής» σε ένα άψυχο, σε προϊούσα αποσύνθεση πτώμα. Δεν μπορεί να αντιληφθεί την πολιτική η στενοκέφαλη οπισθοδρομική δημοσιογραφία παρά μόνο με τις χιλιοφθαρμένες εκτικέτες καιροσκοπικών, τάχα ιδεολογικών διαφοροποιήσεων, που λειτούργησαν ώς τώρα σαν εξωραϊστικό προκάλυμμα κομματικών συντεχνιών φαυλεπίφαυλων.
Yπάρχουν, για τους στρατευμένους στην προπαγάνδα δημοσιογράφους, δύο αντίπαλα στρατόπεδα: Aπό τη μια οι «φιλελεύθεροι», που είναι «προοδευτικοί» και «εκσυγχρονιστές», επειδή είναι «αντικρατιστές», «διεθνιστές». Πιστοί στη σωτήρια «παγκοσμιοποίηση», θέλουν την πληρέστερη δυνατή κατασφάλιση του ατόμου και της «ελευθερίας των αγορών». Xλευάζουν και μυκτηρίζουν κάθε έννοια κοινωνικής συνοχής, κοινωνικής αλληλεγγύης, κράτους πρόνοιας, κάθε αίσθηση πατρίδας, καταγωγής και συνέχειας. Kαι αντιτάσσουν σε αυτή την εξιδανίκευση του ατομοκεντρικού πρωτογονισμού, μόνο και αποκλειστικά, σαν να μην υπάρχει άλλη πρόταση, έναν επίσης εφιάλτη: Mια «λαϊκή Δεξιά», «εθνικοπατριωτών», «τριτοδρομικών λαϊκιστών του κρατισμού», θρησκόληπτων υπερασπιστών μιας ψυχαναγκαστικής προσκόλλησης στην «παράδοση», δηλαδή στο παρελθόν σαν αυταξία.
Aυτή η σκοταδιστική (στην κυριολεξία) δημοσιογραφία προπαγανδίζει σκόπιμες προκαταλήψεις και ημιμάθεια, ιστορική πληροφόρηση από ιδεολογικές μπροσούρες, προκειμένου να διαιωνίζει σχηματικές αντιπαραθέσεις που παγιδεύουν την ελλαδική κοινωνία στην καθυστέρηση, δύο αιώνες τώρα. Eίναι γνωστό ότι οι χοντροκομμένες σχηματοποιήσεις καταναλώνονται πανεύκολα, «πουλάνε» στην αγορά. Διότι παρέχουν ψυχολογική ψευδαισθητική θωράκιση, πλασματική αυτοπεποίθηση στη μάζα των ατόμων που πασχίζουν να αντλήσουν αυτοσεβασμό μόνο από την καταναλωτική τους ευχέρεια. Mόνο με δραματικά χαμηλό επίπεδο κατά κεφαλήν καλλιέργειας συντηρείται η φανατισμένη προσκόλληση σε κατεξευτελισμένες ιδεολογίες, σε εξόφθαλμης αναξιοπιστίας κόμματα.
Mέσα σε αυτό το κλίμα ο ρεαλισμός του κοινού νου, επιφυλλιδογραφικός ή άλλος, όσο κι αν επαληθεύεται η οξυδέρκειά του, παραμένει λόγος περιθωριακός, ανίκανος (τόσα χρόνια) να επηρεάσει το πολιτικό τοπίο το βασισμένο σε όρους ψυχολογικής διαβουκόλησης των επιρρεπών στην ψευδαίσθηση. Oμως, ακόμα και περιθωριακός, ο λόγος που μαθητεύει στον κοινό νου δεν παύει να υπηρετεί τη θεμελιώδη ανθρώπινη ανάγκη (έστω και ανεπίγνωστη) «νοήματος» της ύπαρξης και της συνύπαρξης. Σώζοντας την κριτική σκέψη, την κριτική εγρήγορση.
Λέει λοιπόν ο κοινός νους αντλώντας τόλμη από τις επαληθεύσεις που ως έπαθλα (μοναδικά) τον συνοδεύουν: Tο πολιτικό σύστημα έχει καταρρεύσει και αυτό σημαίνει ότι οι ώς τώρα ιδεολογικές διαφοροποιήσεις και τα συνακόλουθα κομματικά σχήματα δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες της κοινωνίας, δεν κομίζουν πρόταση ανταπόκρισης στις ανάγκες της συγκεκριμένης συλλογικότητας, είναι «αρχές», «θεωρήσεις» και ονομασίες προσχηματικές, υπηρετικές σκοπιμοτήτων συντεχνιακών και ιδιοτέλειας.
Για να ανακάμψει η χώρα από τον εφιάλτη της καταστροφής όπου τον βύθισε η κατάρρευση του πολιτικού συστήματος, προϋπόθεση αναγκαία είναι να υπάρξουν διαφορετικές πολιτικές θεωρήσεις, κόμματα με τίμιες και ρεαλιστικές πολιτικές προτάσεις, δίχως παραισθησιογόνες επιφάσεις εντυπωσιασμού.
Για τον κοινό νου η μετοχή στην ευρωπαϊκή κοσμογονία σήμερα είναι αυτονόητη βάση πολιτικής προοπτικής. O Eλληνισμός δεν επιβιώνει ιστορικά, αν μείνει αμέτοχος στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, στο περιθώριο των συντελούμενων μεταβολών. Xρειαζόμαστε λοιπόν δύο κόμματα, να εκπροσωπήσουν τις δύο τάσεις που εκφράζονται στον ελλαδικό δημόσιο βίο: Eνα κόμμα που να δηλώνει ευθαρσώς ότι η επιβίωση του Eλληνισμού ποσώς το ενδιαφέρει, ότι ο συνεπής εκδυτικισμός, έστω και στανικός, συνεπάγεται το μοναδικό «νόημα» της ύπαρξης και της ζωής: την ευμάρεια. Nα στελεχώσει αυτό το κόμμα η πιο πειθαρχημένα συντονισμένη παράταξη (μετά το KKE) που γνώρισε η κοινωνία μας: Aυτοί που μάχονται να εξαλειφθούν τα αρχαία ελληνικά από το σχολειό. Aπαιτούν «διασκευασμένη» τη διδασκαλία της Iστορίας, για να μην παρενοχλεί ο «εθνικισμός» μας επίβουλους γείτονες. Aμνηστεύουν οποιαδήποτε πλαστογραφία της Iστορίας, αν αποτελεί εμπόδιο για την είσοδο στο NATO. Zητάνε άνευ όρων την είσοδο της Tουρκίας στην E.E. Θέλουν ψιλό όνομα την ελληνικότητα, γυμνωμένη από κάθε λαϊκή σάρκα πολιτισμού, σάρκα ιστορική συνέχειας της γλώσσας, του ήθους, της μεταφυσικής δίψας των Eλλήνων.
H άλλη τάση, η αντίθετη στους Φιλοδυτικούς, δεν είναι βέβαια οι Φιλοανατολίτες – κραυγάζει ψευτιά και φτηνή σκοπιμότητα το δίλημμα. Yπάρχουν Eλληνες που πιστεύουν ότι δεν μπορούμε να μετάσχουμε ενεργά, δηλαδή γόνιμα και δυναμικά στο ιστορικό γίγνεσθαι, αν δεν κομίζουμε ετερότητα: Oχι ιδεοληπτική, ρομαντικών ρητορευμάτων, ετερότητα, αλλά πρόταση επικαιρικού ρεαλισμού συνοπτική πείρας αιώνων στην πάλη για ρεαλιστική αξιολόγηση των αναγκών και την ιεράρχηση των αναγκών, πάλη αποτυπωμένη στη γλώσσα και στην Tέχνη.
Δύο κόμματα, δύο εκδοχές της μετοχής μας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι: Ή κομίζουμε στον εταιρισμό των ευρωπαϊκών εθνών ελληνική ετερότητα που ενδιαφέρει πανανθρώπινα, ή μόνο πιθηκίζουμε τους εταίρους μας, πάντοτε μεταπράτες και κομπλεξικοί της μειονεξίας, πάντοτε δεύτεροι με ψευτοπαρηγόριες επιδόσεων στον μιμητισμό μας.

* O κ. Xρήστος Γιανναράς είναι ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας και Πολιτιστικής Διπλωματίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

14 Δεκεμβρίου 2011

Φυλάξτε τα παιδιά από τη διδασκαλία της απελπισίας! Αλίμονο αν περιμένει κανείς να πεθάνει για να νιώσει ότι είναι άνθρωπος ίσος με τους άλλους!



Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
"Επί σοι , Κύριε, ήλπισα, μη καταισχυνθείην εις τον αιώνα.
Γενού μοι εις Θεόν υπερασπιστήν." 
 Ψαλμ.λ'.

1. Τα τελευταία χρόνια πενταπλασιάστηκαν οι απόπειρες αυτοκτονίας των νέων στη Δύση.

2. Τα χρόνια αυτά οι κυβερνήσεις διώκουν απροκάλυπτα τη χριστιανική διδασκαλία στην Παιδεία. Η Εκπαίδευση διδάσκει στα παιδιά τη διδασκαλία της απελπισίας.

3. Ο Ιησούς ονομάζει τη διδασκαλία της απελπισίας "ζύμη των Φαρισαίων" και "ζύμη του Ηρώδου". 
"Οράτε, βλέπετε από της ζύμης των Φαρισαίων και της ζύμης Ηρώδου".

4. Ζύμη των Φαρισαίων και του Ηρώδου ο Ιησούς λέει τη διδασκαλία τους η οποία δεν συντελεί καθόλου στην ηθική μόρφωση και ψυχική σωτηρία αυτών που τη δέχονται.

5.  Μερικά γνωρίσματα της διδασκαλίας της απελπισίας: 

Η Εκπαίδευση διδάσκει στα παιδιά ότι η ελευθερία της σκέψης είναι το μεγαλύτερο έγκλημα κατά του κράτους. Ότι για τη διατήρηση της ειρήνης οι άνθρωποι δεν πρέπει να αφήνουν την ελευθερία της σκέψης να τους παρασύρει.
Ότι τον κόσμο τον κυβερνούν τα χρήματα.
Ότι δεν υπάρχουν ηθικά όρια.
Ότι δεν πρέπει να πιστεύουν στο Θεό, αλλά στον άνθρωπο. 
Ότι δεν υπάρχει ανάσταση και άλλη ζωή. 
Ότι ο θάνατος είναι λύτρωση.

6. Εκεί όπου επικρατεί η διδασκαλία της απελπισίας ο αριθμός των νέων που αποπειρώνται να αυτοκτονήσουν παρουσιάζει αλματώδη αύξηση.

7. Στην προπολεμική Ιαπωνία π.χ. η ελευθερία της σκέψης θεωρούνταν έγκλημα. Οι λόγιοι διώκονταν. Η ιαπωνική κινηματογραφική ταινία "ΚΑΜΠΕΪ, η μητέρα μας" περιγράφει τη δίωξη ενός λογίου και της οικογενείας του. Ενδεικτική για το κλίμα που επικρατεί στη χώρα αυτή είναι επίσης η περίπτωση δύο διασήμων συγγραφέων, του Γιασουνάρι Καβαμπάτα, βραβευμένου με Νόμπελ και του Γιούκιο Μισίμα, οι οποίοι έκαναν εκστρατεία κατά της αυτοκτονίας και αυτοκτόνησαν και οι δύο. Και μάλιστα ο ένας αυτοκτόνησε με τελετουργικό τρόπο.

8. Κατά τη διδασκαλία της απελπισίας η ζωή δεν έχει άλλο νόημα εκτός από την επιβίωση. Όταν δεν μπορεί κανείς να επιβιώσει δεν πρέπει να ζει. Σαν τον σκορπιό που όταν δει ότι δεν μπορεί να επιβιώσει αυτοκτονεί.

9. Η Εκπαίδευση που διδάσκει έτσι τα παιδιά δεν αποδέχεται το Ευαγγέλιο. Απαγορεύει την προσευχή!

10. Η Γαλλική επανάσταση διακήρυξε ότι δεν θέλει να είναι το ήθος η βάση της ζωής. Δεν θέλει οι νέοι να ελπίζουν στο Θεό, αλλά στον άνθρωπο. Δεν υπάρχουν ηθικά όρια στην επιστημονική έρευνα. Η επιστροφή στις ιδέες αυτές παρουσιάζονται ως νέες ιδέες και η εποχή νέα εποχή. Ο κόσμος τρομοκρατείται με ειδήσεις σαν αυτή: Σε επιστημονικά εργαστήρια στην Αμερική παρασκεύασαν ιό, ο οποίος μπορεί σε ελάχιστο χρόνο να εξολοθρεύσει τον μισό πληθυσμό της Γης!

11. Με τις ιδέες του διαφωτισμού της Γαλλικής επανάστασης που διαδόθηκαν στην Ελλάδα με τον Κοραή και τους άλλους διαφωτιστές διώχτηκε η Ορθοδοξία και εγκαταλείφθηκε η ησυχαστική θεολογία που θεραπεύει τον άνθρωπο από τα πάθη και επιβλήθηκε η σχολαστική θεολογία της Δύσης της γνώσης που κάνει τους ανθρώπους να φουσκώνουν από τον εγωισμό και την υπερηφάνεια, δηλαδή να γίνονται πιο άρρωστοι από πριν. Οι υλιστές ετοιμάζουν μια νέα Βαβέλ.

12. Φυλάξτε τα παιδιά από τη διδασκαλία της απελπισίας! Αλίμονο αν περιμένει κανείς να πεθάνει για να νιώσει ότι είναι άνθρωπος ίσος με τους άλλους!

  ένα  καλό  κείμενο στο διαδίκτυο για την ταινία :

ΚΑΜΠΕΪ. Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΣ (ΚΑΒΕΙ. OUR MOTHER)


Σκηνοθεσία: Γιόζι Γιαμάντα
Πρωταγωνιστούν: Γιασούρι Γιοσινάγκα, Ταντανάμπου Ασάνο, Μιράι Σίντα, Μίκου Σάτο
Διανομή: Nutopia Entertainment


Ιαπωνία, 1940. Μια γυναίκα πρέπει να φροντίσει μόνη της το σπίτι και τα δύο της παιδιά, όταν ο άντρας της συλλαμβάνεται για αντεθνική δράση, κατά τη διάρκεια του Σινο-ιαπωνικού πολέμου....

Απλό στη σύλληψή του και στην κινηματογράφησή του, το φιλμ του Γιόζι Γιαμάντα ξεχειλίζει από ανθρωπιά και αισιοδοξία, με τις κατάλληλες πινελιές χιούμορ (εξαιρετική η σκηνή της υπόκλισης προς το αυτοκρατορικό παλάτι) που το προστατεύουν από το να γίνει καταθλιπτικό. Με θέμα του μια γυναίκα που αρνείται να το βάλει κάτω, που δεν χάνει καν το χαμόγελό της, ο Γιαμάντα θέλει να κάνει μια ταινία για τη ζωή πολύ περισσότερο από μια ταινία για το θάνατο. Η πρωταγωνίστριά του είναι σχεδόν σε κάθε πλάνο, πάντοτε δυνατή, ακόμη κι όταν πρέπει να δείξει εξευτελιστικό σεβασμό στις αστυνομικές αρχές κάθε φορά που πηγαίνει να επισκεφθεί τον άντρα της. Γυρισμένη ως επί το πλείστον μέσα στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της οικογένειας, η ταινία δεν κουράζει ούτε λεπτό, καθώς ο χρόνος κυλάει, όπως δηλώνει το πέρασμα των εποχών έξω από το παράθυρο κι ενώ ο κόσμος ολόγυρα αρχίζει να καταρρέει (το ξέσπασμα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου το μαθαίνουμε από το ραδιόφωνο). Η μητέρα της ταινίας είναι η μητέρα όλων μας, η υπόστασή της είναι περισσότερο ιδεατή παρά ανθρώπινη και μόνο στο τέλος, με μία της και μόνο φράση, αντιλαμβανόμαστε τελικά πως η γυναίκα αυτή ήταν πλασμένη από σάρκα. Με εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς, σκηνοθετημένη με μαστοριά μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, η ταινία «Καμπέι. Η μητέρα μας» είναι ένα μικρό διαμάντι, ένα ειλικρινές φιλμ που κρατιέται γερά στα πόδια του, όπως η πρωταγωνίστριά του, για να λυγίσει μόνο στους τίτλους τέλους, όταν παραδίδεται στην ανθρώπινη θλίψη της ηρωίδας του. Συγκινητική, βαθιά ανθρώπινη και ειλικρινής, είναι σίγουρα μια ταινία που θα θέλετε να προσφέρετε στη μητέρα σας.

Το είδα με Dolby SR στην κατάμεστη «Έλλη» της οδού Ακαδημίας, με πολλούς από το κοινό να μην μπορούν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους προς το τέλος.


ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην φύγετε όταν ξεκινήσουν να πέφτουν οι τίτλοι τέλους!

13 Δεκεμβρίου 2011

Σαν σήμερα . 13 Δεκεμβρίου 1943 οι Γερμανοί καίνε τα Καλάβρυτα


13 Δεκεμβρίου 1943 ξημερώματα χτυπούν οι καμπάνες της μητρόπολης και καλείται με αυστηρές διαταγές ο πληθυσμός σε συγκέντρωση στο δημοτικό σχολείο, έχοντας μία κουβέρτα και τρόφιμα μιας ημέρας. Οι Γερμανοί διαχωρίζουν τα γυναικόπαιδα από τους άντρες άνω των 14 ετών. 

 
Το δημοτικό σχολείο

Οι άνδρες οδηγούνται στη ράχη του Καπή, χώρο αμφιθεατρικό, από όπου θα ήταν αναγκασμένοι να βλέπουν τα σπίτια της πόλης τους, μαζί με το σχολείο, όπου βρίσκονταν οι οικογένειές τους, να καίγονται. Σαδισμός!

                     
Ο τόπος εκτέλεσης, ράχη του Καπή, με το μνημείο του ολοκαυτώματος

 
Ο επικεφαλής του εκτελεστικού αποσπάσματος Αυστριακός υπολοχαγός Βάλλιμπαλντ Ακαμπχούμπερ.

    Ο Διοικητής του γερμανικού αποσπάσματος τους καθησυχάζει λέγοντας πως στο... λόγο της στρατιωτικής του τιμής(!) δεν θα τους σκοτώσουν, αλλά μόνο θα κάψουν την πόλη και θα μεταφέρουν τους κατοίκους σε άλλη πόλη...

  
Με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο, φορτηγά και
ζώα μετέφεραν όλη την περιουσία των Καλαβρυτινών, ακόμα και τα κοπάδια ζώων, γενικά ό,τι πολύτιμο συγκέντρωσαν από τη λεηλασία σπιτιών, Τραπεζών και Δημοσίου Ταμείου.

    Ενώ η πόλη καιγόταν, 2.30΄ το μεσημέρι, οι ριπές των πολυβόλων άρχιζαν να ρίχνουν άψυχα τα σώματα όλων των συγκεντρωμένων αντρών και εφήβων. Δίνουν και τη "χαριστική βολή". 

 
Η "χαριστική βολή"

Εγκαταλείπουν την πόλη και συνεχίζουν το έγκλημά τους στο ιστορικό μοναστήρι της Αγίας Λαύρας· το έκαψαν, αφού σκότωσαν καλόγερους και προσωπικό. Το ίδιο και στο Μέγα Σπήλαιο.

 
Το Μέγα Σπήλαιο κατεστραμμένο
Από την εκτέλεση, ανάμεσα στα θύματα, επέζησαν 13 μάρτυρες των γεγονότων.
Μαρτυρία του Νίκου Φερλελή, από τους επιζήσαντες του ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων
 
«Ο Νίκος Φερλελής, ένας από τους επιζήσαντες αφηγείται: “Εκεί που καθόμασταν στη λάκκα [το μέρος που είχαν συγκεντρώσει τους άντρες] όλοι οι άντρες, μας έκαναν νόημα να σηκωθούμε. Και μόλις έπεσαν οι φωτοβολίδες, άρχισαν να μας "θερίζουν" με τα μυδράλλια. Όταν πέσαμε όλοι, πλησίασαν οι Γερμανοί με τα πόδια να βουλιάζουν στο αίμα και σ' έναν-έναν έδιναν τη χαριστική βολή. Εγώ είχα μείνει ζωντανός. Δυο αδέρφια ακόμα και κάποιοι άλλοι δίπλα μου. Μιαμιάμισυ ώρα είχε κρατήσει η εκτέλεση κι άλλες δυο και περισσότερο η χαριστική βολή. Είχα ένα γείτονα που ζούσε ακόμα και μου λέει: έρχεται η σειρά μας. Εμένα είχε πιαστεί, η αναπνoή και δεν μπορούσα να μιλήσω. Φτάνoυν σε μας, δίνουν δυo πιστoλιές στο γείτονά μου, στο κεφάλι - τον αποτέλειωσαν. Πετάχτηκαν τα αίματά του απάνω μου. Εμένα, όπως είχα το χέρι στο κεφάλι, μου δίνουν μια πιστολιά, η σφαίρα τρύπησε το χέρι μου και με λάβωσε στο μέτωπο. Λέω - πάλι τη γλύτωσα. Δεν πέθανα. Μετά από καμιά δεκαριά λεπτά, έρχεται άλλος, με γραπώνει απ' το γιακά, μου γυρίζει το πρόσωπο και μου δίνει άλλη μια πιστολιά. Να εδώ, στην κoρφή. Έμεινα για λίγο αναίσθητος. Είχα μουδιάσει ολόκληρος. Τέλος φύγανε. Ανασηκώθηχα τότε ανάμεσα στους σκοτωμένους, κοιτάω και βλέπω από κείνο το δρομάκι εκεί ερχόταν η μάνα μου. Μου λέει - πού είναι οι άλλοι; Είχα άλλα δυο αδέρφια, το Βασίλη και τον Κίμωνα. Bρήκαμε τον έναν, ύστερα και τον άλλον σκοτωμένους. Έφυγα από κει, και θυμάμαι πάταγα μέσ' στο αίμα και το πόδι μου βούλιαζε ως το γόνα. Το αίμα κύλαγε ποτάμι, είχε φτάσει ως κάτω στο δρόμο ... »
(Π. Ανταίος, Μαύρη Βίβλος της Κατοχής, Αθήνα 1999)
Στην πόλη οι φλόγες περιζώνουν το δημοτικό σχολείο. Γυναίκες και παιδιά σε αλλοφροσύνη παραβιάζουν τις κλειδωμένες πόρτες ή πηδάνε από τα παράθυρα...
Δεν βλέπουν πουθενά τους άντρες. Αργά το μεσημέρι μαθαίνουν το κακό της μαζικής εκτέλεσης. Ανηφορίζουν την πλαγιά και παγώνουν από το φρικτό θέαμα που αντικρίζουν! Οδυρμός και θρήνος...
Την επόμενη μέρα θρηνώντας απελπισμένα μεταφέρουν τους αγαπημένους νεκρούς σέρνοντάς τους πάνω στις κουβέρτες που εκείνοι είχαν πάρει μαζί τους, κατά τις διαταγές...
Οι αποδεκατισμένες οικογένειες φτιάχνουν πρόχειρα καταλύματα για να μείνουν - είναι και χειμώνας!...
Η πόλη καπνίζει ακόμα από τις φωτιές στα ερείπια. Δυο μέρες κράτησαν οι ταφές. Ατέλειωτες μέρες ο θρήνος...

                                     

       
ερείπια...          θρήνος και απόγνωση

 
Οι μαθητές που απόμειναν...

   
μαθήτριες και δασκάλες μετά το κακό...

 
Το γλυπτό της "Πονεμένης Μάνας" (Άννα Βαφία)

 

Γλυπτή σύνθεση "ΟΧΙ άλλοι πόλεμοι" (Νίκος Δημόπουλος), στον περίβολο του μοιραίου σχολείου


Το σχολείο σήμερα λειτουργεί ως Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος
πηγή

ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΜΩΑΜΕΘΑΝΙΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ


Μᾶς εἶχαν συλλάβει οἰκογενειακῶς μέ τό πρόσχημα μή πληρωμῆς τῶν φόρων. Κάθε πρωΐ σηκωνόμασταν πρίν φέξει γιά τήν δουλειά. Ἡ μητέρα καθάριζε τά γραφεῖα τῆς φυλακῆς. Ἔπρεπε πρίν τίς 8 νά λάμπουν ὅλα. Νά εἶναι τά τζάμια καθαρά, τά κομπιοῦτερ, οἱ ναργιλέδες καί εἰδικά τό γραφεῖο τοῦ διευθυντοῦ.
Μιά μέρα, δέν θά τήν ξεχάσω ποτέ, πῆγα μαζί της νά τήν βοηθήσω, ἐπειδή εἶχε πυρετό. Ἔκαιγε ὁλόκληρη καί ἔτρεμε. Μέ μιά κουβέρτα σκεπαζόμασταν ὅλοι, κι’ αὐτή ἦταν καί τρύπια. Ἐκείνη ἔκανε τήν ἡρωΐδα, δῆθεν ὅτι δέν κρύωνε, γιά νά σκεπαζόμαστε ἐμεῖς... Τό κρύο στούς 10 ὑπό τό μηδέν καί τό νερό παγωμένο. Ἐκεῖνο τό πρωΐ, σάν ἄνοιξαν τήν πόρτα τοῦ κελιοῦ γιά νά βγεῖ, παρακάλεσα τόν ὑπάλληλο νά πάω νά τήν βοηθήσω γιατί ζαλιζόταν, κρύωνε καί ἔτρεμε. Εἶδαν τά χάλια της καί μέ ἄφησαν.
Ἐκείνη τήν ἡμέρα δέν τά κατάφερνε καλά ἡ μάνα μου. Ἐγώ ἔκανα ὅ,τι μποροῦσα, νά φέρω νερό, νά πετάξω τά σκουπίδια. Ἀργήσαμε, καί μᾶς πρόλαβε ὁ διευθυντής στό γραφεῖο του, ὅταν ἦλθε.
– Ἀκόμη ἐδῶ εἶστε, εἶπε. Τί χάλια εἶναι αὐτά;
Τό πῶς βρέθηκε ἕνα τσιγάρο πατημένο κάτω, οὔτε πού τό καταλάβαμε. Φώναζε σάν ὑστερικός, λές καί εἴχαμε κάνει ἔγκλημα.
– Συγγνώμη, εἶπε ἡ μητέρα μου πηγαίνοντας νά μαζέψει τήν γόπα. 
Ὁ διευθυντής ὅρμησε βίαια ἐπάνω της, καί μέ μιά δυνατή κλωτσιά μέ τήν μπότα του τήν κόλλησε ἐπάνω στόν τοῖχο. Χτύπησε κάπου τό κεφάλι της, κι’ ἔμεινε ἀναίσθητη, πεταμένη στό πάτωμα. Ἔτρεξα κοντά της, κι’ εἶδα τό αἷμα νά τρέχει ἀπό τό κεφάλι της. Δέν ἄντεξα κι’ ἄρχισα νά φωνάζω καί νά κλαίω. Ὅρμησα ἐπάνω του καί τόν χτύπησα μέ τό ξύλο τῆς σκούπας στήν πλάτη... Ἐκεῖνος σφύριξε τότε, κι’ ὅρμησαν μέσα οἱ ἄνδρες τῆς φρουρᾶς. Μέ σάπισαν μέ τά γκλόμπς στό ξύλο. Βάραγαν στό κεφάλι, στήν πλάτη, χέρια, πόδια, ὅπου ἔβρισκαν...
Γεμᾶτο αἵματα μέ βάλανε στήν ἀπομόνωση γιά 40 μέρες... Ἕνας παράξενος ἥλιος μέ ζέσταινε... Ἦταν σάν νά βρισκόμουνα στήν κόλαση. Πυκνό σκοτάδι, γύρω γύρω ντουβάρι, τσιμέντο χωρίς φῶς. Κρύο μέσα, πολλούς βαθμούς κάτω ἀπό τό μηδέν, καί ἀνά δύο ὧρες ἄνοιγαν 11 βρύσες ἀπό τό ταβάνι καταβρέχοντάς με μέ κρύο, παγωμένο νερό... Εἶχα μελανιάσει, περιμένοντας τό τέλος μου. Τό ἤξερα ὅτι δέν θά ἄντεχα γιά πολύ. Δέν μπορῶ νά ὑπολογίσω πόσες μέρες πέρασαν, καθώς βρισκόμουν σέ ἀφασία καί σέ κῶμα.
Ἀλλά τότε ἀκριβῶς ἔζησα ἕνα θαῦμα. Τό πιό ὄμορφο συναίσθημα τῆς ζωῆς μου... Ἐκεῖ, πάνω στήν ὀροφή, εἶχε ἀνοίξει ἕνα μεγάλο τετράγωνο, καί ἀπό ἐκεῖ ἔμπαινε ἕνας ἥλιος!... Ἕνας λαμπερός ἥλιος, πού μέ ἔκαιγε στήν κυριολεξία. Ὄχι ἁπλῶς μέ ζέσταινε, ἀλλά μέ τσουρούφλιζε, σέ σημεῖο πού νά ἔχω μαυρίσει μετά, καί στό πρόσωπό μου. Κάθε μέρα, γιά ὧρες πολλές ἕνας ὑπέροχος ἥλιος μέ ζέσταινε, καί μέ βοηθοῦσε νά μήν κρυώσω. Οὔτε πεινοῦσα. Ἔνιωθα τόσο καλά, ἀφοῦ τό νερό πού ἔτρεχε ἀπό 11 βρύσες μέ δρόσιζε... 
Ἦταν ἀπίστευτη αὐτή ἡ ἐμπειρία πού εἶχα ζήσει ἐκεῖ, 40 μέρες μέσα στήν ἀπομόνωση. Ἔνιωθα τόσο δυνατός καί χορτάτος, πού τήν κατάξερη φέτα τό ψωμί πού μοῦ ἔφερναν, καθώς καί τό νερό οὔτε πού τά εἶχα πιάσει τόσες μέρες στά χέρια μου. Πρέπει 40 μέρες νά μήν ἔβαλα μπουκιά στό στόμα μου, οὔτε γουλιά νερό νά ἤπια... Καί ὅμως, οὔτε πείνασα, οὔτε δίψασα, οὔτε γραμμάριο βάρους ἔχασα, οὔτε λιποθύμησα. Ἔνιωθα ζεστός, χαρούμενος, χορτάτος, καί ἔγιναν καλά καί οἱ πληγές ἀπό τό πολύ ξύλο πού εἶχα φάει... 
Ὅταν μέ πῆγαν πάλι στό κελί μου, ἔλαμπα ἀπό ζωντάνια, ἀπό χαρά, ἀπό δύναμη καί ἤμουν κατάμαυρος, λές καί εἶχα κάνει ἐπί ὧρες ἡλιοθεραπεία... Ὅταν διηγήθηκα στούς γονεῖς μου τά καθέκαστα, γονάτισε ἡ μητέρα μου καί εὐχαρίστησε τόν Θεό πού εἰσάκουσε τίς προσευχές της. «Μέγας εἶσαι, Κύριε», εἶπε, «καί θαυμαστά τά ἔργα σου. Δόξα σοι ὁ Θεός». Ἄλλωστε, μέσα στό κελί μας εἶχε ἔλθει ὁ Χριστός πολλές φορές... Εἴχαμε νιώσει τήν χάρι Του, εἴχαμε ἰδεῖ τήν εὐλογία Του. Τόν ζήσαμε! Ἦταν ὁ μόνος ἐπισκέπτης πού εἴχαμε δεῖ ἐκεῖ, τόσα χρόνια... Ἄς εἶναι δοξασμένος ὁ ζωντανός καί ἀληθινός Θεός μας!

Ἐπιστολές ἀπό πραγματικά
γεγονότα που περιέχονται
στό βιβλίο «Συγκλονιστικές
Ἱστορίες Φυλακισμένων»,
ἐκδόσεις Ὀρθόδοξος Κυψέλη.

Κείμενο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Φίλοι Φυλακισμένων (Φθινόπωρο-Χειμώνας 2011) του Συλλόγου Συμπαραστάσεως κρατουμένων, ο Ονήσιμος

12 Δεκεμβρίου 2011

"Η αποκάλυψη του ξένου"


Γράφει ο Ηλίας Σταμπολιάδης.

Αναγγέλλοντας την παραίτηση του ως πρωθυπουργός ο κ. Παπανδρέου έκανε μία προσωπική αναδρομή στο «σωτήριο» έργο που προσέφερε στην «πατρίδα». Σχολιάζοντας το λόγο αυτό , τα εντεταλμένης υπηρεσίας ΜΜΕ, τον χαρακτήρισαν ως ιδιαιτέρως συγκινητικό και παραλίγο να μας προκαλέσουν δάκρυα.
Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι. 
Σε ένα αποκορύφωμα μικρόνοιας ο απερχόμενος Manager της Greece ΑΕ αποκάλυψε τη σχέση του με την Ελλάδα και τον ελληνισμό. Δήλωσε ευθαρσώς , με έμφαση και με σαφήνεια ότι ...
είναι υπερήφανος, όπως πρέπει να ...είμαστε και εμείς, που διάλεξε την Ελλάδα ως πατρίδα του.
Όταν κάποιος διαλέγει σημαίνει ότι έχει επιλογές. 
Ποιες ήταν λοιπόν οι επιλογές του κ. Παπανδρέου; 
Προσωπικά δεν γνωρίζω, αλλά ούτε και οι απλοί πολίτες που ρώτησα γνωρίζουν.
Πιθανόν να μπορεί κανείς να βρει κάτι στο δυσεύρετο βιβλίο της πρώην συζύγου του.

Οι περισσότεροι όμως εικάζουν ότι ο κ. Παπανδρέου επέλεξε την Ελλάδα ως πατρίδα του όπως ένας ξένος πρίγκιπας επιλέγει να επενδύσει σε μία ποδοσφαιρική ομάδα και είναι υπερήφανος για την ιστορία της ομάδας, το ήθος των οπαδών της και φυσικά για την επιλογή του.

Δεν μπορεί καν να διανοηθεί ο κ. Παπανδρέου ότι, εδώ και χιλιάδες χρόνια εμείς οι Έλληνες δεν επιλέγουμε την Ελλάδα ως πατρίδα μας όπως επιλέγουμε την εταιρεία στην οποία εργαζόμαστε και συνδέουμε το συμφέρον μας με αυτή.

Εμάς, μας γέννησε η Ελλάδα και δεν είχαμε να κάνουμε καμία επιλογή. Την κουβαλάμε μέσα μας από τη γέννηση μας και η μόνη επιλογή που η συνείδηση μας επιβάλει είναι να θυσιάσουμε και τη ζωή μας γι΄ αυτή, όταν χρειαστεί.

Κύριε Παπανδρέου, η έννοια της πατρίδας προέρχεται από τη λέξη πατέρας που σημαίνει υποχρεωτική γενετική σχέση. Διαφέρει δε παρασάγγας από τη δική σας λέξη country που έχει γεωγραφικό χαρακτήρα, όπως την εννοείτε εσείς οι ξένοι και την επιλέγετε κατά το δοκούν.

Το ερώτημα είναι τι πάθαμε εμείς οι Έλληνες και σας ανεχόμαστε ακόμη;

11 Δεκεμβρίου 2011

Tο «παράδειγμα» τρίζει


Zούμε μια συντελεσμένη καταστροφή, με συνέπειες που πληθύνονται και μεγεθύνονται σαν χιονοστιβάδα ή κύμα παλιρροϊκό: Eκατοντάδες χιλιάδες από τον ενεργό πληθυσμό της χώρας βιώνουν τον εφιάλτη της ανεργίας. H τολμηρή και δημιουργική μερίδα της κοινωνίας μας, οι μικροί και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, εξοντώνονται μεθοδικά. Oι υπάλληλοι του κράτους και οι συνταξιούχοι υφίστανται μεταχείριση δουλοπάροικων. Tο πιο βασανιστικό από όλα είναι η άγνοια για το τι θα ξημερώσει, ο πανικός της αβεβαιότητας για το αύριο, η ολοκληρωτική ανελπιστία.
Mόνοι απαθείς, οι κομματάνθρωποι και οι συνδικαλιστές. Oι μεν συνεπαρμένοι, σαν τον μανιακό χαρτοπαίκτη, από την αξιοποίηση της συμφοράς για ψηφοθηρικά πλεονεκτήματα – άρρωστοι άνθρωποι. Oι δε, σε υστερία και παρανοϊκή τυφλότητα, συνεχίζουν «αγώνες» απεργιακούς βυθίζοντας τη χώρα κάθε μέρα και πιο βαθειά στο αδιέξοδο, στη νέκρα. Aκόμα και αυτή την ύστατη ώρα, κομματάνθρωποι και συνδικαλιστές, επιμένουν να βεβαιώνουν την εκδοχή τους για την πολιτική σαν σεξουαλική διαστροφή νεκροφιλίας: Aντλούν ηδονή από τη λαγνεία για εξουσία έστω και σε χώρα ρημαγμένη, πεθαμένη. Διεκδικούν παροχές από κενά ταμεία, που οι ίδιοι παρανοϊκά λαφυραγώγησαν.
Eπιπλέον συμφορά στα δεδομένα της καταστροφής, μια πολυφωνική βαβούρα δημόσιου λόγου ανερμάτιστου, αυθαίρετου, υπηρετικού πολυποίκιλης ιδιοτέλειας: Eρμηνείες του καταντήματος της χώρας, αναλύσεις, δεοντολογικές προτάσεις που μόνο ο κρετινικός λαϊκισμός ή η αμειβόμενη πρακτόρευση ξένων συμφερόντων θα δικαιολογούσαν. Kαι οδηγούν τα πλήθη σε διαλυτική του κοινωνικού ιστού αλογία. (Kάποιοι κάποτε στρατευθήκαμε, με ενθουσιασμό και με ρίσκο, στο αίτημα για «ελεύθερη ραδιοφωνία», δεν μπορούσαμε οι αφελείς να φανταστούμε ποια λοιμική κυοφορούσε το αίτημα, ποια τυραννική επιβολή και πλημμυρίδα υπανάπτυξης, κρετινισμού, αναίδειας, αγραμματοσύνης θα εκπόρνευε ραδιοφωνικά την ελλαδική κοινωνία. Eπιτέλους, ο κιτρινισμός, το πρακτοριλίκι, η αμάθεια, στην έντυπη δημοσιογραφία ελέγχονται, έστω και υποτυπωδώς, από τον φόβο ότι «τα γραπτά μένουν» και οι εισαγγελείς συμβαίνει να αφυπνίζονται ενίοτε. Eνώ στα ραδιόφωνα, αμέτρητα πια και ασυμμάζευτα, ο κάθε τυχάρπαστος, αστοιχείωτος και ψυχοπαθολογικά χυδαίος μπορεί να παριστάνει τον δημοσιογράφο, τον «ελευθερόστομο», «πικάντικο» σχολιαστή που «τα λέει όλα» διαστρέφοντας την είδηση, καταστρέφοντας τη γλώσσα, καθιστώντας αυτονόητη τη συκοφαντία, τη χυδαιότητα. Aπό τα πιο οδυνηρά συμπτώματα του παρακμιακού εκφυλισμού μας είναι η απάθεια της EΣHEA για το κατάντημα της ραδιοφωνικής «δημοσιογραφίας»).
Aλλά και των σοβαρών αναλύσεων και προτάσεων οι αντιφάσεις, η ασυνέπεια, η αυθαιρεσία, συνιστούν επίσης καίρια αιτία σύγχυσης, επομένως βυθισμού στην παραλυτική ανελπιστία. Προθέσεις δεν μπορεί να κρίνει κανείς, οφείλει καλόπιστα να αποδέχεται την ανιδιοτέλεια των κινήτρων. Aναπόφευκτα όμως απορεί: H σοβαρή δημοσιογραφία που ισχυρίζεται (όχι χωρίς αξιόπιστες ενδείξεις) ότι η E.E., η EKT και το ΔNT εφαρμόζουν στην Eλλάδα τη συνταγή εσκεμμένης καταβύθισης της χώρας στην ύφεση (The Shock Doctrine – The Disaster Capitalism, που κατήγγειλε στο περιβόητο βιβλίο της η Naomi Klein), πώς ερμηνεύει η σοβαρή αυτή δημοσιογραφία την αδυσώπητη επέκταση της καταστροφικής απειλής και σε χώρες – πυλώνες του καπιταλιστικού συστήματος; Tο δόγμα της εσκεμμένης καταστροφής αδύναμων (ή φαύλης διαχείρισης) οικονομιών είναι θεωρητικό πρόταγμα ενδεχόμενης στρατηγικής ή δεδομένος μηχανισμός επιβολής συμφερόντων; Kαι η έμφαση στην απειλή, την ενορχηστρωμένη από διεθνείς κερδοσκόπους, δεν αμβλύνει σημαντικά την ευθύνη φαύλων, ανίκανων, ασυνείδητων κυβερνήσεων που κατάκλεψαν και διασπάθισαν το κοινωνικό χρήμα, χωρίς ποτέ να δώσουν λόγο για τα εγκλήματά τους;
Aλλά και η επίσης σοβαρή δημοσιογραφία που φρικιά στο ενδεχόμενο να ψελλίσει η Eλλάδα την παραμικρή αντίρρηση στη συνταγή «ίασης» την εκβιαστικά (με απάνθρωπη ωμότητα) επιβαλλόμενη από τους δανειστές της, συνταγή ολοφάνερα πια λαθεμένη και σαδιστικά καταστροφική, γιατί η σοβαρή αυτή δημοσιογραφία αγνοεί ή παρακάμπτει την ενδοευρωπαϊκή αντίδραση και οργή για τους επιβαλλόμενους στην Eλλάδα εξοντωτικούς όρους αποπληρωμής των χρεών της; Γιατί αντιπαρέρχεται τους καταπέλτες αντιρρήσεων που εξαπολύουν κορυφαία και συμβολικά αναστήματα της νεώτερης ευρωπαϊκής Ιστορίας: Xέλμουτ Σμιτ, Zακ Nτελόρ, Xέλμουτ Kολ; Γιατί ειρωνεύονται και χλευάζουν κάθε αίτημα κριτικής επαναδιαπραγμάτευσης των απάνθρωπων και εξευτελιστικών όρων που τίθενται για κάθε δόση τοκογλυφικού δανείου από τους «εταίρους» μας;
Σίγουρα, ο βυθισμός στην ύφεση είναι πια μια παγκόσμια απειλή, έκφανση κρίσης όχι μόνο οικονομικής. H αυτονόμηση της οικονομίας από την πραγματικότητα των αναγκών κοινωνίας της χρείας, η αυτονόμηση και της πολιτικής από το κοινωνικό γεγονός, αφήνουν ακάλυπτες τις θεμελειώδεις ανθρώπινες ανάγκες που γέννησαν τόσο την οικονομία όσο και την πολιτική. Tην Iστορία την κινούν οι κοινές ανάγκες, όχι τα κερδοσκοπικά βίτσια ή η ψυχανώμαλη εξουσιολαγνεία, ούτε τα ιδεολογήματα ή οι «αξίες» και τα «ιδεώδη». Γι’ αυτό και οι ακάλυπτες κοινές ανάγκες λειτουργούν σαν ρήγματα ασυνέχειας στον «τρόπο» του βίου, δηλαδή στο πολιτισμικό «παράδειγμα». Tο θαυμαστό νεωτερικό «παράδειγμα» τρίζει, την κατάρρευσή του απεργάζονται νομοτελειακά οι ακάλυπτες πραγματικές ανάγκες των οργανωμένων κοινωνιών.
Mε δεδομένους τους τριγμούς του «παραδείγματος» κάποιοι επιμένουν ακόμα: να κατορθώσει η Eλλάδα την «ασφαλή» μετάβαση από τη βιομηχανική κοινωνία (που δεν την κατορθώσαμε ποτέ) στην παραγωγή «παγκοσμιοποιημένων υπηρεσιών» και υψηλής τεχνολογίας (που σαφώς δεν είναι το ταλέντο μας).
Yπάρχει όμως αγνοημένη και η άποψη πως η χρεοκοπημένη στο νεωτερικό «παράδειγμα» Eλλάδα μπορεί να πρωτοπορήσει στη μετανεωτερικότητα, αν κομίσει ρεαλιστική απάντηση στις ακάλυπτες ανάγκες για εξανθρωπισμένη οικονομία και πολιτική.
Tη ρεαλιστική απάντηση την έχει στη γλώσσα του ο Eλληνας και στους ιστορικούς εθισμούς του.



10 Δεκεμβρίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ κ.ΕΥ. ΒΕΝΙΖΕΛΟ…

Σχόλιο attikanea: ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!

Επειδή, “ ούτε φωνή ούτε ακρόασις” από το Υπουργείο Οικονομικών, ΚΟΙΝΟΠΟΙΩ σε όλους την από 25-11-11 επιστολή μου προς τον Υπουργό κ. Ευ. Βενιζέλο, γιατί ΔΕΝ αντέχω ως πατέρας οκτώ(8) παιδιών (τα έξι-6-ανήλικα) άλλη περιφρόνηση…
Αν η Ελλάδα πεινάει, να ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ οι 50 υπουργοί!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! και οι.....
300 βουλευτάδες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! και οι ΧΙΛΙΑΔΕΣ διευθυντάδες στα Υπουργεία και στις διάφορες υπηρεσίες που εξυπηρετούν ΜΟΝΟ κομματικούς σκοπούς….ή να μειωθούν οι μισθοί τους στα επίπεδα του μέσου έλληνα…
ΤΕΡΜΑ η κοροϊδία του Ελληνικού λαού…
Να πληρώσουν τα…σπασμένα οι ΚΛΕΦΤΕΣ και όχι οι αθώοι πολίτες…Τα λεφτά υπάρχουν κάπου κρυμμένα…
Ας τα βρουν…Είναι πανεύκολο, ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ!!!
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ!!!!!!!!
ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ!!!!!!!!

Κ. ΖΑΦΕΙΡΑΚΗΣ
Πάτρα 25-11-2011

Εξοχότατο
Υπουργό Οικονομίας & Οικονομικών

Ζαφειράκης Γ. Κων/νος Κύριο Ευάγγελο Βενιζέλο
Εκπ/κός
Λεπενιώτου 13
263 31 Πάτρα Καραγεώργη Σερβίας 10
Τ.Κ 105 62 Αθήνα
Τηλ. Οικίας: 2610-620262
Κινητό: 6930-117711 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Στο τέλος της επιστολής

e-mail: costaszaf@yahoo.gr

Κύριε Υπουργέ

Σας απευθύνω αυτή την επιστολή πλήρης θυμού και αγανάκτησης για την κάκιστη συμπεριφορά της Κυβέρνησης απέναντι στους πολίτες της δόλιας Πατρίδας μας…
Είμαι δημόσιος υπάλληλος, πολύτεκνος με οκτώ (8) παιδιά από 4 έως 20 ετών…Από τη μια, μας έχετε μειώσει τους μισθούς μας γύρω στα 1.000 € μηνιαίως (μαζί με τη σύζυγό μου)…Και έχετε αυξήσει το ΦΠΑ και τους φόρους (μείωση του αφορολόγητου…) και τα καύσιμα και τα τρόφιμα και τα ΠΑΝΤΑ!!!…Και από την άλλη, μάς ζητάτε συνεχώς και ανηλεώς να πληρώσουμε εμείς «τα σπασμένα»…
Θέλω με όση ηρεμία μου απέμεινε να σας ρωτήσω:
Έχετε καταλάβει τι μας ζητάτε;…Ζείτε στην Ελλάδα ή κάπου αλλού;…Όταν μειώνεις τον…μειωτέο και αυξάνεις τον…αφαιρετέο, δεν είναι ευνόητο ότι το…υπόλοιπο εξαφανίζεται υπό το μηδέν;;;… Είστε Υπουργός Οικονομικών!!! Από πότε η αδυναμία πληρωμής είναι ποινικό αδίκημα για το λαό και νομοθέτημα για το Κράτος;;;
Γιατί να σας πληρώσω τα χαράτσια;;; Σας τα χρωστάω;;; Από πότε σας τα χρωστάω;;; Είμαι μήπως ένοχος και δεν το έχω καταλάβει;;; Άλλοι κλέβουν και άλλοι πληρώνουν;;; Και τολμάτε μάλιστα, εσείς μια σοσιαλιστική κυβέρνηση, να κόβετε το ρεύμα από το λαό;;; Πού ακούστηκε αυτό;;; Ούτε και η χούντα –που εσείς οι μεγάλοι δημοκράτες κατηγορείτε – δεν θα σκεφτόταν να το κάνει…Αυτά λέει να κάνετε το Σύνταγμα;;;…Ειλικρινά λυπάμαι…Λυπάμαι που με κυβερνούν τόσο ανίκανοι και ανάλγητοι πολιτικοί…Τόσο άδικοι, άπονοι και σκληροί…, τόσο………
Κύριε Υπουργέ
ΔΕΝ έχουμε και ΔΕΝ πληρώνουμε!!! Αλλά και να είχαμε, ΔΕΝ θα έπρεπε να πληρώσουμε, γιατί είμαστε αθώοι! ΔΕΝ ΣΑΣ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!! ΔΕΝ τα φάγαμε μαζί…Ας πληρώσουν όσοι τα φάγανε…ξέρετε ποιοι είναι…
Ψάξτε τα στοιχεία όλων των υπόπτων, όσο ψηλά και αν βρίσκονται…Εγώ προσωπικά, σας δίνω όλα τα στοιχεία μου και το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να ερευνήσετε σε όλη την υφήλιο…και αν βρείτε κάτι κλεμμένο ή κρυμμένο να τιμωρηθώ παραδειγματικά…Κάντε το ίδιο σε όλους όμως…Ξέρετε εσείς σε ποιους…Πού τα βρήκαν κάποιοι «πολιτικοί» τα εκατομμύρια ευρώ;;; Εδώ και τώρα να ελεγχθούν και να λογοδοτήσουν ΟΛΟΙ!!!

Κύριε Υπουργέ
Πληρώνω για στεγαστικά δάνεια 1.100 € και πλέον το μήνα! Πληρώνω για φροντιστήρια των παιδιών μου άλλα 700 € και πλέον…Έχω τους δύο γιους μου φαντάρους (παραδόξως μακριά από τον τόπο κατοικίας μας, ενώ άλλα λένε οι Νόμοι…) Και εισπράττω μαζί με τη σύζυγό μου 1.200 € το 15νθήμερο…(Για όλα αυτά που ισχυρίζομαι και για του λόγου το αληθές σας επισυνάπτω τα παρακάτω: Πιστοποιητικά Οικογ. Κατάστασης από το Δήμο Πατρέων, Πιστοπ. από την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, Πίνακα Δανείων με αναλυτικά στοιχεία –ποσά, επιτόκια, διάρκεια, λήξη…- Αποδείξεις των φροντιστηρίων: για πανελλήνιες οι δύο κόρες και αγγλικά/γαλλικά οι άλλες δύο-)…Σας επισυνάπτω και τα χαράτσια…(1.081,07 € το τέλος επιτηδεύματος και 852,50 € το 1ο ΕΕΤΗΔΕ)…
Σε μια ευνομούμενη – ακόμη…- πολιτεία, όλα αυτά που σας γράφω –και δεν αφορούν μόνο εμένα αλλά ΧΙΛΙΑΔΕΣ συμπολίτες μας – πρέπει να σας ενδιαφέρουν και να σας αναγκάσουν να σκεφτείτε…
Και σκεφτείτε πολύ ΣΟΒΑΡΑ! Και σας παρακαλώ κάντε το πριν να είναι ΑΡΓΑ…
Έχετε λίγο χρόνο ακόμη…
Η κοινωνία όλη βράζει…
Οι άνθρωποι πεινάνε…
Οι άνεργοι συνεχώς αυξάνονται…
Τα μαγαζιά κλείνουν…«Ο κόμπος έφθασε στο χτένι»…Και «φωνή λαού οργή Θεού»…Η υπομονή έχει και τα όριά της…
Η εξαθλίωση του λαού θα γίνει ΕΞΕΓΕΡΣΗ…
Επειδή φοβάμαι ότι η επιστολή μου μπορεί και να μην φθάσει στα χέρια σας, θα την κοινοποιήσω σε λίγες μέρες –αν δεν λάβω απάντησή σας – σε όλο το σύμπαν…Τι θα κάνατε Εσείς;;;;;;
Αναμένοντας εναγωνίως απάντησή Σας (για
εξαίρεσή μας από τα άδικα και ασήκωτα «χαράτσια»),
Με τιμή στο Πρόσωπό Σας και ύψιστη Αγανάκτηση…
και ζώντας χωρίς θέρμανση και με δανεικά…

Ζαφειράκης Γ. Κων/νος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
dialogue@politicalforum.gr,
Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος
E-mail: state@government.gr,

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
E-mail: info@minagric.gr,
Υπουργείο Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
E-mail: Info@Ypai.gr,
Υπουργείο Ανάπτυξης
E-mail: Grafyp@ypan.gr,
Υπουργείο Δικαιοσύνης
E-mail: minjust@otenet.gr,
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
E-mail: journalists@mod.gr,
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
E-mail: egov@mail.yen.gr,
Υπουργείο Εξωτερικών
E-mail: cio@mfa.gr,
Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης
E-mail: Info@ypes.gr,
Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών
E-mail: yme@yme.gov.gr,
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών
E-mail: ypetho@mnec.gr,
Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων
E-mail: service@dorg.minenv.gr,
Υπουργείο Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
E-mail: webmaster@mohaw.gr,
Υπουργείο Πολιτισμού
E-mail: generalenquiries@noc.culture.gr,

Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης
E-mail: info@mintour.gr,
ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ:
news@kontrachannel.gr,
filologos10@gmail.com,
vzeoe5k2@verizon.net,
parakatathiki@gmail.com,
agnostosx1821@gmail.com,
anti.ntp@gmail.com,
aristos_arestos@yahoo.gr,
fimotro@gmail.com,
info@zougla.gr,
ksipnistere1@gmail.com,
olympianspirit@gmail.com,
taxalia@gmail.com,
troktikos@gmail.com,
tromaktikos@gmail.com,
jantoniadis467@gmail.com,
leserbriefe@focus-magazin.de,
info@lakislazopoulos.gr,
info@kontrachannel.gr,

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ:
desk@cpress.gr,
editor@ethnos.gr,
elef@enet.gr,
epistoles@tanea.gr,
epistoles@tovima.gr,
espresso@espressonews.gr,
estianews@otenet.gr, imerissia@pegasus.gr,
info@paron.gr,
orthotyp@otenet.gr,
protothema@protothema.gr,
publisher@ekirikas.com,
topontiki1@yahoo.gr,
typosb@otenet.gr,
webmaster@kathimerini.gr,
etadmin@otenet.gr,

ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ
sanomat.ate@formin.fi,
german-embassy@otenet.gr,
athamb@um.dk,
www.indempassy@forthnet.gr,
atnemb@irakmail.net,
athensembassy@dfa.ie,
icecounsul@altecnet.gr,
info@athens.mfa.gov.il,
consolato.atene@esteri.it,
athns@international.gc.ca,
cyemb4@otenet.gr,
information.athens@fso.gov.uk,
norwegianconsulate@sarantitis.com,
secretariat@romaniaemb.gr,
beograd@hol.gr,
info@academyofathens.gr,

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ & ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ (για όσους τους νοιάζει…)

Ο γάιδαρος και το πηγάδι



Μια μέρα o γάιδαρος ενός αγρότη έπεσε σε ένα πηγάδι.Το ζώο φώναζε απελπισμένα για ώρες κι ο αγρότης προσπαθούσε να καταλάβει τι έπρεπε να κάνει. Τέλος, αποφάσισε ότι το ζώο ήταν γέρικο, και τα έξοδα που απαιτούνταν για να το βγάλει από το πηγάδι ήταν πολλά. Δεν άξιζε τον κόπο να προσπαθήσει να σώσει τον γάιδαρο. Το μόνο που σκέφτηκε να κάνει ήταν να το θάψει ζωντανό.
Κάλεσε όλους τους γείτονές του να
έρθουν και να τον βοηθήσουν. Πήραν όλοι από ένα φτυάρι και άρχισαν να πετάνε χώματα στο πηγάδι. Στην αρχή, ο γάιδαρος συνειδητοποίησε τι συνέβαινε και φώναξε φρικτά. Μετά όμως, προς έκπληξη όλων, ησύχασε.
Λίγα φορτία χώμα αργότερα, ο γεωργός κοίταξε κάτω το πηγάδι κι έμεινε έκπληκτος με αυτό που είδε.
Ήταν κάτι καταπληκτικό!!!!
Με κάθε φτιαριά χώμα που έπεφτε στην πλάτη του, ο γάιδαρος τιναζόταν και να έκανε ένα βήμα προς τα πάνω.
Οι γείτονες του αγρότη συνέχισαν να πετάνε φτυαριές χώμα πάνω στο ζώο, κι αυτό κάθε φορά τιναζόταν κι έκανε ένα βήμα προς τα πάνω. Πολύ σύντομα, όλοι ήταν έκπληκτοι με το γαϊδούρι να έχει φτάσει στην επιφάνεια του πηγαδιού.
Ηθικό δίδαγμα:
Η ζωή μπορεί να φέρει σε σας πολλές φτυαριές από σκουπίδια μέσα στο πηγάδι της ζωής σας. Να θυμάστε όμως πως κάθε ένα από τα προβλήματά σας αυτά είναι ένα εφαλτήριο. Μπορούμε να βγούμε από τα βαθύτερα πηγάδια απλά με ένα τίναγμα. Πατάμε πάνω στο πρόβλημα και κάνουμε ένα βήμα πάνω.

Όχι, δεν χρειαζόμαστε τα βιβλία



Όχι, δεν χρειαζόμαστε τα βιβλία. Όπως δεν χρειαζόμαστε πολλά άλλα πράγματα, επίσης ακριβά, άχρηστα και απαρχαιωμένα.

Γιατί να μπεις στον κόπο να στύψεις μια πορτοκαλάδα όταν μπορείς να κατεβάσεις μια πολυβιταμίνη; Γιατί να χαλάσεις βενζίνη και χρόνο να πας σε μια θεατρική παράσταση ή σε μια συναυλία, όταν μπορείς να κατεβάσεις ένα σωρό υπερθεάματα στον καναπέ του σαλονιού; Γιατί να ερωτευτείς, αφού μπορείς, απλώς, να αναπαραχθείς; Γιατί να μπεις καν στον κόπο να πάρεις την επόμενή σου ανάσα, αφού κάποτε θα τα τινάξεις;

08 Δεκεμβρίου 2011


Μυστήρια




Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

"Και είπον οι Απόστολοι του Κυρίου. 
Πρόσθες ημίν πίστιν"
(Λουκ.ιζ΄)

Ρώτησα κάποτε ένα γνωστό μου γιατρό γιατί οι γυναίκες μοιάζουν με τα παιδιά, δεν έχουν γένια κι έχουν λεπτή φωνή και τρυφερή επιδερμίδα. "Είναι θέμα ορμονών", είπε ο γιατρός.
Αυτό για μένα είναι ένα μυστήριο. Γιατί είναι "θέμα ορμονών"; Αν τα παιδιά είχαν γένια, χοντρή φωνή και σκληρή επιδερμίδα, πάλι οι γυναίκες θα ήταν δίχως γένια, θα είχαν λεπτή φωνή και τρυφερή επιδερμίδα; Δεν νομίζω. Άρα είναι θέμα ότι Αυτός που έπλασε άντρα και γυναίκα έβαλε τις αντίστοιχες ορμόνες για κάποιο σκοπό. Φαντασθείτε κάποιον με μακριά γενειάδα να νανουρίζει ένα μωρό! Το μωρό δεν θα κοιμόταν ποτέ από τον τρόμο του.
Ένα καλοκαιρινό πρωί στην παραλία της Λέρου έπαιζα μ΄ ένα γατάκι. Είχα κοιμηθεί σε κάποιο παγκάκι κι όταν ξύπνησα το βρήκα μπροστά μου να με κοιτάζει περίεργα. Ξαφνικά το γατάκι έβγαλε μια τρομαγμένη κραυγή κι οι τρίχες στη ράχη του τεντώθηκαν σαν καρφιά. Το δύστυχο γατάκι τρόμαξε μόλις είδε τον φρεσκοκουρεμένο ειρηνοδίκη νά ρχεται με τα μαλλιά του όρθια και σκληρά σαν του αγριογούρουνου.
Μυστήριο είναι και τα αρωματικά φυτά όπως η λεβάντα, η κανέλα, το μοσχοκάρυδο, ο βασιλικός κ.α. ενώ εμάς μας αρέσουν και μας τραβούν κοντά τους, τα βλαβερά ζωϊφια τα διώχνουν μακριά.
Μυστήριο είναι επίσης πώς άλλα όντα αγαπούν το φως κι άλλα αγαπούν το σκοτάδι.
Δεν είναι μυστήριο πάλι που ενώ όλα τα υγρά όταν ψύχονται συστέλλονται το νερό όταν ψύχεται διαστέλλεται; Αν δεν υπήρχε αυτή η εξαίρεση του νερού δεν θα υπήρχε ζωή στη γη γιατί θα πάγωνε όλος ο πλανήτης. Κάθε χειμώνα το ένα στρώμα του πάγου θα καθόταν επάνω στο άλλο και θα πάγωναν τα πάντα.
Δεν είναι μυστήριο που το όμοιο έλκει το όμοιο; Θυμάμαι τη γιαγιά μου Βασιλική που όταν ήμουν μαθητής με συμβούλευε να διαβάζω για να πάρω το "μπιλετζίκι μου" και να βρώ τον όμοιό μου, εννοούσε τη σύντροφό μου;
Χάρις στο ότι το όμοιο έλκει το όμοιο ο Θεός έδωσε την ομορφιά για να μας φυλάει από το άσχημο. Η ομορφιά δεν είναι διακόσμηση. Η ομορφιά μας φυλάει γιατί έλκει προς εμάς το ωραίο και το καλό. Το ωραίο είναι για προστασία. Έτσι είναι ο φυσικός νόμος. Το ωραίο είναι και καλό.
Είναι αφύσικο αυτό που διακήρυξε η γαλλική επανάσταση, ότι δεν θέλουν να είναι το ήθος η βάση της ζωής. 
Τα πρακτικά αποτελέσματα τα ζούμε μέχρι τώρα γιατί ούτε η πολιτική, ούτε η οποιαδήποτε δύναμη αναγνωρίζει ως όριο το ήθος. 
Παν ό,τι αποφέρει δύναμη θεωρείται θεμιτό.
Η δύναμη χωρίς όρια ήταν συνήθεια των βαρβάρων λαών, η οποία κάμθηκε απ΄ την χριστιανική διδασκαλία και από τη διδασκαλία των αρχαίων Ελλήνων, αλλά επανήλθε μετά τη γαλλική επανάσταση ως μία νέα βαρβαρότητα στην Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο!
Θυμηθείτε τους Γερμανούς επιστήμονες που έκαναν πειράματα με ανθρώπους πειραματόζωα επί ναζί. 
Οι Έλληνες ανέκαθεν από τα αρχαία χρόνια και ιδίως μετά τη διδασκαλία του Ιησού γνώριζαν τη βαθύτερη σημασία του ωραίου. Ο δυτικός κόσμος ακόμα και σήμερα θεωρεί το ωραίο ως διακόσμηση. 
Οι Έλληνες μπορούμε να δεχθούμε τα πάντα εκτός από αυτό που δεν είναι ωραίο!
Οι εχθροί της Ελλάδος πρέπει να ξέρουν ότι οι Έλληνες δεν δέχονται αυτό που δεν είναι ωραίο και να σταματήσουν τις ασχήμιες τους. Αυτός που κάνει το άσχημο μισεί την ίδια του την ψυχή, γιατί το άσχημο ελκύει το άσχημο. Το άσχημο είναι αρρώστια.
Ο Καμύ είπε, πως οι Έλληνες θα κληθούν πάλι να μάθουν στους λαούς της Ευρώπης πώς να ζουν. 
Οι Έλληνες καλούνται πάλι μετά τους Περσικούς πολέμους να σταματήσουν την ασχήμια της ασιατικής απολυταρχίας να εξαπλωθεί στον κόσμο με το ένδυμα της νέας τάξης και της νέας εποχής.
Οι Έλληνες δεν θαυμάζουν το Θεό ούτε για την παντοδυναμία ούτε ακόμα και για τη σοφία, αλλά θαυμάζουν και αγαπούν το Θεό για την ωραιότητα. Η αγάπη τους για το ωραίο στο Θεό και στη Δημιουργία Του θα τους φυλάει. 
Αγαπητοί τοκογλύφοι, πάψτε να μισήτε την ψυχή σας. 
Δε φοβάστε μήπως αρρωστήσετε γιατί είσθε ήδη άρρωστοι.
Θεραπευθείτε από τους φόβους σας. 
Η γη μπορεί να θρέψει τους κατοίκους της και χωρίς την επιθετική τεχνολογία σας. Θεραπευθείτε με την αγάπη που διώχνει τους φόβους και τον φόβο του υπερπληθυσμού.
Η καλλιέργεια του εσωτερικού ανθρώπου και η ομορφιά του δεν είναι διακόσμηση αλλά είναι η ίδια η ζωή.
Όλα τα άλλα είναι φθορά και νέκρωση.
Οι Έλληνες με τη βοήθεια του Θεού θα σας εμποδίσουν να αυτοκτονήσετε εσείς και να συμπαρασύρετε και την ανθρωπότητα στο θάνατο.
Ευχόμαστε ο Θεός να σας δώσει πίστη.