Το modeling είναι ανθρωποφάγο. Όλοι το ξέρουν αυτό πια. Οδηγεί τις κοπέλες στη σπηλιά του λέγοντάς τους «είσαι όμορφη, είσαι sexy, θα σου δώσω τα πάντα», σαν τον καθρέφτη της μητριάς της Χιονάτης, και μετά τις κλείνει σε μπουντρούμια απατηλών ονείρων, τις βάζει να παλεύουν μεταξύ τους σα λεοπαρδάλεις και τις βασανίζει μέχρι να τις στραγγίξει από κάθε ικμάδα κάλλους και ζωής – ταΐζοντάς τις κατά καιρούς με φώτα, λεφτά και διασημότητα, για να ζήσουν περισσότερο.
Δεν είναι μόνο τα μοντέλα με νευρική ανορεξία, για τα οποία έχει γίνει ντόρος εδώ και λίγα χρόνια. Είναι και η ψυχική ανορεξία, απίστευτα πιο διαδεδομένη και πιο μεταδοτική, που πιάνει όχι μόνο τα μοντέλα (τα καημένα κορίτσια) αλλά κι όλα τα κορίτσια, που γοητεύονται από τα δολώματα. Τι είναι αυτά τα κορίτσια; Απλοί πελάτες – σάρκα για τα θηρία, στο βωμό των οποίων γίνονται ανθρωποθυσίες τα μοντέλα.
Οι αρχαίοι παγανιστές (ειδωλολάτρες) θυσίαζαν παρθένες στους δαιμονικούς «θεούς» τους. Οι σύγχρονοι λάτρεις του πλούτου και του εγωισμού τους κάνουν το ίδιο· θυσιάζοντας πρώτα την ψυχή των αγνών και παρθενικών θυμάτων τους.
Αυτά τα μελοδραματικά δεν παρακινούν το κράτος να απαγορεύσει το modeling. Δεν παρακινούν τους γονείς να προστατεύουν τα κορίτσια τους απ’ αυτό. Δεν παρακινούν την κοινωνία να αντιδράσει στην εκπόρνευση των κοριτσιών μέσω των καλλιστείων και των reality για μοντέλα – πνευματική εκπόρνευση που προηγείται της σωματικής και καταλήγει στο στύψιμο και στο πέταγμα στα σκουπίδια. Ή μήπως υπερβάλλω; Όσο για την Εκκλησία, βλέπω να σιωπά (ως συνήθως) γιατί ξέρει πως, αν μιλήσει και υπερασπιστεί αυτά τα δύσμοιρα παιδιά Της, θα φάει βροχή λεμονόκουπες και ντομάτες από γνωστούς κύκλους!...
Γι’ αυτό το λόγο, θέλω να σας πω κάτι, κορίτσια. Μη σας τρομάζει το στυλ μας. Πιο πολύ να σας τρομάζουν τα φώτα της δόξας και η λάμψη του πλούτου που σας υπόσχονται. Εδώ δε σας υπόσχεται κανείς τίποτα, γι’ αυτό και σας λέμε την αλήθεια. Απλώς ακούστε με, και μετά κάντε ό,τι θέλετε. Δεν είμαι άλλωστε ο γονιός σας, για να σας πω τι θα κάνετε.
Τι σας προσφέρει το modeling; Glamour, χρήμα, ταξίδια, διασημότητα – για όσο θα είστε νέες και ωραίες. Το αντάλλαγμα, άσ’ το. Μπορείς όμως ν’ αγαπάς τη φίλη σου και να θυσιάζεσαι γι’ αυτήν, και συγχρόνως να προοδεύεις σ’ αυτή την καριέρα;
Αυτό είναι το κριτήριο για το αν η δουλειά που διάλεξες ή που ονειρεύεσαι να κάνεις είναι σωστή ή όχι. Αν η Παναγία τη θέλει ή όχι. Κι αυτό για μερικούς ρομαντικούς είναι πιο σπουδαίο από… Αλλά ας είναι. Εγώ θέλω τώρα να σου προτείνω κάτι άλλο, που επίσης έχει σχέση με Glamour, χρήμα, ταξίδια, διασημότητα.
Ξέρεις, έχουμε κι εμείς οι χριστιανοί μοντέλα. Που κι αυτά έχουν όλα τα παραπάνω. Και θα σου μιλήσω τώρα για ένα από τα καλύτερα και πιο διάσημα! Για μια από τις πιο sexy κοπέλες όλων των εποχών.
Η πιο sexy απ’ όλες
Το όνομά της ήταν Μαρία και ζούσε στην Αλεξάνδρεια. Ήταν πανέμορφη και απίστευτα ερωτική· οι άντρες πέφτανε ξεροί μπροστά της. Είχε όποιους ήθελε και τους έκανε ό,τι ήθελε. Κορίτσια, θέλετε να της μοιάσετε;
Από τη φοβερή λαχτάρα της για ηδονή, η Μαρία έγινε πόρνη. Δεν ήθελε λεφτά· έκανε άλλη δουλειά για να ζήσει. Αυτό που την ενδιέφερε ήταν οι άντρες. Και τους άντρες τους είχε θαμπώσει. Όμορφη, ερωτική και διάσημη στο full. Σήμερα μάλλον δε θα τη λέγαμε πόρνη, αλλά sexy diva. Κορίτσια, θέλετε να της μοιάσετε;
Μια μέρα μπήκε σ’ ένα group που ταξίδευε από την Αλεξάνδρεια στους Αγίους Τόπους. Πήγε τουρισμό; Ήθελε να προσκυνήσει στον Τάφο του Χριστού; Πίστευε; Ποιος ξέρει; Στην καρδιά ενός κορμιού που έχει ζήσει τόσες ηδονές και το έχουν εξυμνήσει τόσο οι άντρες, η πίστη μπορεί να κοιμάται, αλλά να υπάρχει. Πάντως η διάσημη και αισθησιακή Μαρία, το ερωτικό top model της εποχής της, πήγε στα Ιεροσόλυμα τουρισμό. Λένε πως έκανε έρωτα με όλους τους άντρες που βρίσκονταν πάνω στο πλοίο. Κορίτσια, θέλετε να της μοιάσετε;
Έχετε πάει στα Ιεροσόλυμα; Όταν το group έφτασε στο Ναό της Αναστάσεως, εκεί όπου βρίσκεται ο Γολγοθάς (ο ξερός λόφος όπου σταυρώθηκε ο Ιησούς) και ο Άγιος Τάφος (ο Τάφος του Χριστού), πήγε να μπει στον Άγιο Τάφο και κάτι σαν αόρατη δύναμη την εμπόδιζε. Προχωρούσε, αλλά ένιωθε ότι Κάποιος την έσπρωχνε πίσω. Τι γινόταν;
Η καρδιά της άρχισε να χτυπάει με πανικό. Κάτι δεν πήγαινε καλά: υπήρχε ένας Άντρας που δεν έπεφτε στα πόδια της. Ένας Άντρας που πήγαινε εκείνη στο σπίτι Του, κι Αυτός δεν τη δεχόταν! Όχι μόνο δεν την προσκαλούσε, αλλά και δεν την άφηνε να μπει μέσα! Κι αυτός ο άντρας ήταν ο πιο ωραίος απ’ όλους. Κι εκείνη ήταν η πιο ωραία απ’ όλες, αλλά εκείνος φαίνεται πως δεν την ήθελε έτσι όπως ήταν; Ή έτσι όπως ζούσε;
Ώστε αυτό ήταν; Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της ζωής της, μιας ζωής που τη ζήλευαν οι πιο πολλές, μ’ ένα κορμί που το ποθούσαν οι πιο πολλοί; Τα φώτα, η ηδονή, ο πλούτος, η πολυτέλεια καθόλου δε μετρούσαν; Κι όμως εκείνη ήθελε να μπει ακριβώς εκεί, εκεί που ο πολύτιμος Οικοδεσπότης της έλεγε «όχι».
Κορίτσια, θέλετε να της μοιάσετε;
Έκανε μεταβολή, παράτησε τους άλλους τουρίστες, τους φίλους που είχαν γίνει εραστές της, και βγήκε έξω.
Κανείς δεν την ξαναείδε. Ακριβώς όπως γίνεται με όλα τα διάσημα και ερωτικά μοντέλα μετά από λίγα χρόνια. Τι έγινε; Πού πήγε; Εμείς ξέρουμε, αλλά οι συνταξιδιώτες της κι οι πλούσιοι και όμορφοι και sexy εραστές που την περίμεναν στην Αλεξάνδρεια δεν έμαθαν ποτέ.
Εκεί που πήγε, άλλαξε η ζωή της κι έγινε πραγματικά φωτεινή και διάσημη.
Δεν πήγε σε εκκλησία, δεν πήγε σε παπά, δεν πήγε σε μοναστήρι. Πήγε εκεί όπου επιβιώνουν οι δυνατοί – και γίνονται όλοι φως. Εκεί όπου δεν υπάρχουν άλλοι άντρες, παρά μόνον ο Ένας, ο πιο ωραίος, ο πιο επιθυμητός, αυτός που λαχταρούσε αληθινά η καρδιά της: ο Χριστός. Πού θα Τον έβρισκε μόνη, μόνο; Την απάντηση την είχε ακουστά. Και εκεί τόλμησε και πήγε. Στην έρημο.
Ο άγιος, το μοντέλο και το λιοντάρι
Πέρασαν περίπου πενήντα χρόνια.
Ένας γέρος ασκητής, ο Ζωσιμάς, μετά από χρόνια ασκητικής ζωής, σκέφτηκε: «Άραγε υπάρχει μοναχός που να μ’ έχει ξεπεράσει στην αγιότητα;».
Τότε ένας άγγελος τού είπε: «Κοντά στον Ιορδάνη Ποταμό είναι ένα μοναστήρι. Πήγαινε να ζήσεις εκεί».
Ο αγιασμένος αγωνιστής Ζωσιμάς έκανε το σταυρό του και πήγε στο μοναστήρι. Εκεί υπήρχε η συνήθεια τη Μεγάλη Σαρακοστή (πριν το Πάσχα) οι μοναχοί να ζουν σαν ασκητές, στην έρημο. Έτσι ο άγιος Ζωσιμάς, περπατώντας 20 μέρες στα βάθη της ερήμου, βρήκε την απάντηση στην αρχική του ερώτηση. Ήταν μια γυναίκα, που είχε γεράσει από τα χρόνια, αλλά είχε γίνει φωτεινή με την προσευχή.
Ήταν γυμνή. Τα ρούχα της είχαν λιώσει από τα τόσα χρόνια. Κάποτε γύμνωνε το κορμί της σε αντρικά κρεβάτια. Τώρα την είχε γυμνώσει η έρημος, αλλά ήταν ντυμένη με τα φωτεινά πνευματικά ρούχα της αγιότητας. Δε χρειαζόταν πια ρούχα.
Του είπε την ιστορία της, κι έτσι τη μάθαμε κι εμείς. Και τον παρακάλεσε να ξαναπάει ένα χρόνο μετά, να φέρει μαζί του θεία κοινωνία και να τη μεταλάβει. Ήταν έτοιμη. Πενήντα χρόνια αλλαγή ζωής ήταν αρκετά – ίσως και μια στιγμή να ήταν αρκετή, αλλά η Μαρία, η αγία Μαρία, η πρώην πόρνη, το super top model, πρόσφερε 50 χρόνια αλλαγή ζωής. Και ήταν έτοιμη. Όχι γιατί μπορεί ποτέ να είναι κάποιος άξιος ν’ αγγίξει το Σώμα και το Αίμα του Θεανθρώπου, αλλά γιατί επιτέλους είχε καταλάβει πόσο πολύ την αγαπάει ο Θεάνθρωπος. Είχε επιτέλους καταλάβει ποια είναι η αληθινή αγάπη, η αληθινή ζωή, η αληθινή ηδονή, η αληθινή δόξα.
Έτσι κι έγινε. Ο άγιος Ζωσιμάς τη μετάλαβε. «Έλα ξανά σ’ ένα χρόνο» του είπε η αγία.
Και ένα χρόνο μετά, πήγε και τη βρήκε να έχει κοιμηθεί – η ψυχή της είχε φύγει για τον παράδεισο, το αληθινό παλάτι. Πώς θα τη θάψει; Δεν είχε φτυάρι να σκάψει τάφο. Τότε εμφανίστηκε ένα λιοντάρι. Πλησίασε ήμερο κι έσκαψε με τα νύχια του τον τάφο και έφυγε. Ο άγιος έθαψε το σώμα της αγίας και γύρισε στον τόπο όπου ζούσε γαλήνιος. Είχε έρθει σ’ επαφή με μια σπουδαία γυναίκα – είχε γίνει φίλος με μια σπουδαία γυναίκα – και η ζωή του είχε αλλάξει για πάντα.
Αυτή η αγία είναι μια από τις πιο όμορφες κοπέλες της ιστορίας. Και έγινε μια από τις πιο μεγάλες ασκήτριες της Ορθοδοξίας, μια μεγάλη αγία, που όλοι οι Ορθόδοξοι, εδώ και πάνω από χίλια χρόνια, την τιμάμε την 5η Κυριακή της Μεγάλης Σαρακοστής, πριν το Πάσχα. Έχει τη μεγαλύτερη δόξα, τιμή και ηδονή: τον παράδεισο, κοντά στο Χριστό, την Παναγία, τους αγγέλους και τους αγίους.
Κορίτσια, θέλετε να της μοιάσετε;
Άλλα top models
Υπάρχουν κι άλλες όμορφες κοπέλες μοντέλα της Ορθοδοξίας. Η αγία Αικατερίνη, η αγία Μαρίνα, η αγία Παρασκευή, η αγία Κυριακή, η αγία Θέκλα, η αγία Αναστασία, η αγία Βαρβάρα, η αγία Ευφημία. Αυτές, και κάποιες άλλες, είναι η dream team κοριτσιών της Ορθοδοξία, τα περίφημα top models μας.
Πανέμορφα κορίτσια 15 με 20 χρονών, που θυσίασαν τα νιάτα τους, την ομορφιά τους και την ίδια τη ζωή τους υπομένοντας βασανιστήρια στα χέρια αντρών – σαδιστών του Ρωμαϊκού στρατού, που προσπάθησαν να τις πείσουν ν’ αρνηθούν το Χριστό και να προσφέρουν λατρεία στους δαιμονικούς «θεούς» της Ρώμης ή στο άγαλμα του θεοποιημένου αυτοκράτορα (στο Ίντερνετ μπορείς να βρεις τις βιογραφίες τους).
Κι άλλες, όπως η αγία Χρυσή, η αγία Αργυρή και η αγία Ακυλίνα, που βασανίστηκαν φρικτά από τους Τούρκους για να αρνηθούν το Χριστό τους (το Χριστό όλων μας) και να λατρέψουν το «θεό» του Ισλάμ. Και προτίμησαν χρόνια φυλακή (όπως η αγία Αργυρή) ή φρικτά βασανιστήρια, όπως οι δύο άλλες αγίες, και κέρδισαν.
Το πιο παράξενο; Δεν πέθαναν. Όλες ζουν. Το αποδεικνύουν τα αμέτρητα θαύματα και οι εμφανίσεις τους, όλους τους αιώνες.
Α. «Με λένε Μαρίνα και είμαι δεκαπέντε»
Πριν μερικές δεκαετίες ζούσε στην Αθήνα ο οικογενειάρχης Δημήτριος Παναγόπουλος (1916-1982), μεγάλος ιεροκήρυκας και αγιασμένος ορθόδοξος συγγραφέας, γεμάτος έγνοια για το συνάνθρωπό του. Μια χρονιά, θέλησε να γράψει ένα άρθρο για την αγία με αφορμή τη γιορτή της (17 Ιουλίου), αλλά διάβασε στο Συναξάρι της (στη βιογραφία της) ότι μαρτύρησε σε ηλικία μόλις 15 ετών. Αυτό τον εξέπληξε και σκέφτηκε ότι ίσως είχε γίνει λάθος. Έψαξε σε άλλα βιβλία, αλλά όλα συμφωνούσαν για την ηλικία των 15 ετών.
Μια μέρα τον επισκέφτηκε μια ηλικιωμένη κυρία γνωστή του, που ζούσε σ’ ένα ημιυπόγειο δωματιάκι, και του είπε: «Κύριε Δημήτρη, σήμερα το πρωί ήρθε στο παράθυρό μου ένα κοριτσάκι με κοτσιδάκια και σχολική ποδιά, πολύ όμορφο, και μου είπε: Γεια σου, γιαγιά, τι κάνεις; Είμαι η Μαρίνα και μένω στο Θησείο (έχεις έρθει πολλές φορές στο σπίτι μου) και είμαι 15 ετών».
Στο Θησείο, ως γνωστόν, βρίσκεται ο παλαιός ιστορικός ναός της αγίας Μαρίνας, μεγάλο προσκύνημα για τους Αθηναίους.
To παραπάνω δημοσιεύεται στο Θωμά Τσονάκα, Βιογραφικό σημείωμα Δημητρίου Παναγοπούλου, Πάτραι 1985, σελ. 18-20: http://www.pigizois.net/afieromata/panagopoulos/vios_d_panagopoulou.pdf, σελ. 11 του pdf.
Β. «Marina from Andros»
Πριν λίγα χρόνια έλαβε μεγάλη δημοσιότητα η μαρτυρία της οικογένειας του Βάσου Βασιλείου από τη Λεμεσό της Κύπρου για την παρουσία της αγίας Μαρίνας κατά τη μεταμόσχευση μυελού των οστών στο μικρό γιο της οικογένειας, τον Ανδρέα, που έπασχε από λευχαιμία.
Η επέμβαση έγινε το 2000 στο ογκολογικό νοσοκομείο MD ANDERSON στο Χιούστον (ΗΠΑ) και πριν από αυτήν η οικογένεια είχε ζητήσει ευλογία και προσευχή από τον π. Κυπριανό, ηγούμενο της ιστορικής μονής της αγίας Μαρίνας στην Άνδρο. Ο γέροντας τους είπε: «Μην ανησυχείτε, η αγία Μαρίνα θα είναι στο χειρουργείο».
Όταν ο γιατρός ανακοίνωσε στην οικογένεια την επιτυχή έκβαση της επέμβασης, τους είπε: «Γιατί ήρθατε εδώ, αφού έχετε μια τόσο καλή γιατρό στην Ελλάδα;». Η οικογένεια απόρησε και ο γιατρός του εξήγησε ότι μια νεαρή γιατρός, που συστήθηκε ως η γιατρός της οικογένειας, ζήτησε να παρευρεθεί στην επέμβαση. Ο τρόπος της τους έπεισε να της το επιτρέψουν και μάλιστα βοήθησε στην επέμβαση με συμβουλές.
Όταν κατόπιν κοίταξαν στο βιβλίο όπου είχε υπογράψει η κοπέλα, είδαν ότι είχε δώσει το όνομα «Marina from Andros» (Μαρίνα από την Άνδρο).
Το περιστατικό αυτό το διηγήθηκε η ίδια η οικογένεια Βασιλείου ερχόμενη στην Ελλάδα και πηγαίνοντας στην Άνδρο για προσκύνημα στο μοναστήρι. Δημοσιεύτηκε σε πάρα πολλές ιστοσελίδες, ελληνικές και αμερικάνικες (π.χ. http://www.johnsanidopoulos.com/2009/07/astonishing-contemporary-miracles-of.html), καθώς και σε εφημερίδες όπως το «Έθνος της Κυριακής», 16 Ιουλίου 2006 (http://www.pigizois.net/thaumata/andreas_thayma_ag_marinas03.jpg).
Σας ευχαριστώ.
Το δημοσίευμα της εφημερίδας "Έθνος"(φωτό από εδώ). |
Λεπτομέρειες για τη ζωή της αγίας Μαρίας της Αιγυπτίας δες εδώ: http://www.matia.gr/7/72/7203/7203_3_4.html και εδώ: http://www.impantokratoros.gr/F9F45C26.el.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου