09 Ιανουαρίου 2011

Για τα ρόδια... του έρωτα και του θανάτου...


Από τον στοχασμό σου πήζει ο ήλιος μες στο ρόδι κι ευφραίνεται.



Για τα ρόδια... του έρωτα και του θανάτου... 


Αχνά χαράματα, σιγά
σαν τρεμοπαίζει η Πούλια
θα μαραθούν τα γιασεμιά
θα μαραθούν τα γιούλια.

Μα εσύ θα είσαι μοναχή
γερμένη στο περβάζι
και θα θωρείς τη χρυσαυγή
τα πέπλα της ν' αλλάζει.

Ροδιά μου εσύ τετράκλωνη
στολίδι της αυλής μου
ανάπαυση της προσμονής
νεράκι της πληγής μου.

Θα 'ρθείς στο σπίτι μας ξανά
μ' εμέ να σμίξεις πάλι
και δυό κρινάκια τ' Απριλιού
να βάλεις στ' ανθογυάλι.

Στα χέρια μου σε σήκωσα
σ' ανύψωσα ως τ' αστέρια
και σμάρια να φτερούγισαν
στα στήθια περιστέρια.

Με της χαράς το ξύπνημα
με της φυγής τον πόνο
κι από τα τότε καρτερώ
το γυρισμό σου μόνο.

Ροδιά μου εσύ τετράκλωνη
στολίδι της αυλής μου
ανάπαυση της προσμονής
νεράκι της πληγής μου.

Θα 'ρθείς στο σπίτι μας ξανά
μ' εμέ να σμίξεις πάλι
και δυό κρινάκια τ' Απριλιού
να βάλεις στ' ανθογυάλι.

Στίχοι: Πάνος Κοκκινόπουλος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Μαίρη Λίντα
Μπουζούκι: Μανώλης Χιώτης


At a misty dawn time,
the Pleiades will be growing pale,
the jasmines will be fading,
and the violets will be fading too,

My lovely, 4-bough Pomegranate Tree,
You are the ornament of my backyard,

the strengthening of my expectations,
and the little water of my fountain!
You will come to our dwelling again!
and we will unite for another time!
And then, you will put in the vase two little,
glitzy lilies that will be fresh like April!

Within my hands, I lifted you; I raised you
up to the sky, as high as the stars!
And in my breasts, I felt as if
hordes of pigeons were hovering ..

due to both, the Awakening of the Joy
and the Grief of the Separation!
And since then, I have been expecting
only your comeback!


Είν’ οι γυναίκες π’ αγαπούμε σαν τα ρόδια

έρχονται και μας βρίσκουνε

τις νύχτες

όταν βρέχει

με τους μαστούς τους καταργούν τη μοναξιά μας

μεσ’ τα μαλλιά μας εισχωρούν βαθειά

και τα κοσμούνε

σα δάκρυα

σαν ακρογιάλια φωτεινά

σα ρόδια 




Γυμνή γυναίκα το ρόδι που έσπασε ήταν γεμάτο αστέρια.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου